AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 28. Apr 2024 19:35

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 28. Des 2012 03:50 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 28. Des 2012 03:44
Innlegg: 3
Bosted: Wyomissing, PA
Jeg er bosatt i USA og vil prøve å eksportere biler til Norge. Er det penger å tjene på? Ser det er mye billig for veteranbiler der jeg bor, og høye priser på finn.no
Hvilke biler er det som er enklest å få solgt i Norge?

Noen andre som er bosatt i USA og driver med dette?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Des 2012 08:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Joda kan være gode penger på å selge biler til Norge.
så lenge du leverer kvalitet og ikke bare mexican work :D

Fortjenesten va nok høyere før alle hadde internett, fordelen er jo at du kan besiktige bilene.

du får si i fra vist du enten finner en 1967-1968 mustang convertible. enten i bra stand eller en som trenger mye jobb.

Hvor i USA bor du?

Har drevet litt med import av bil og båter. Men bor i Norge.

du når meg på geirsverre@hotmail.com

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Des 2012 13:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 28. Des 2012 03:44
Innlegg: 3
Bosted: Wyomissing, PA
Jeg bor i Wyomissing, Pennsylvania. Det er ca. 2-3 timer kjøretid til kaia i New Jersey der bilen blir sendt fra.
Vet du hvilke biler som er lettest å få solgt i Norge?

Noterer ned mail adresse. Kontakter deg når jeg finner noe.

Hilsen Mats.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Des 2012 13:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Hei igjen

Du bor ikke akurat i den beste plassen, med tanke på bil.
der er det både vinter og salta veia, men finnes nok masse bra.

Det er vanskelig å vite hva bil som selger best.

Det er ikke så lett å bo i USA for så kjøpe en bil som du skal selge i Norge.
Det er mye lettere å selge bil som allerede er godkjent av statensvegvesen, her hjemme.
Men ser noen gode muligheter, enten alliere deg med en slektning hjemme i Norge, som kan fikse godkjenningene for deg, når bilen kommer til Norge, eller at folk kan ta kontakt med deg, når dem ønsker å kjøpe en bil.

Finnes garantert mange andre måter, men det er nok slik du får mest happye kunder.

Jeg har prøvd noen få ganger å solgt bil hjemme i norge, der bilen enda har stått i USA, Da har jeg aventert bilen til samme pris som jeg har kjøpt den til USA, jeg har kun forlanget samme pris som i USA + frakt og MVA, (som en test) og som deling av kontainer utgifter omentrent 0 respons i Norge, stor respons i Tyskland og Nederland.

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Des 2012 18:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 15. Jan 2007 20:43
Innlegg: 74
Bosted: Sarpsborg
Virker som at det er veldig vanskelig å selge biler om dagen. Hvis du legger merke til veteranbilene på bla. Finn.no så har dem som regel ligget ute til salgs i flere måneder, uansett pris klasse :( Snakket med bekjente i Sverige og det er det samme der. Virker som markedet for gamle biler mer eller mindre er mettet. Størst mulighet er som regel og bytte med noe, men det er jo som regel ikke det som selger er interessert i.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Des 2012 22:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Okt 2007 13:23
Innlegg: 825
Bosted: Hommelvik, (trondheim)
Vanskelig er vel bare forordet? Mye henvendelser, bytteforslag++ Men særdeles lite som fører til salg.... Virker som markedet for europeiske veteraner er mye større spør du meg?

_________________
65 Chevy Chevelle street legal bil
56 Chevy 210 Bel Air
67 Chevy Impala med ls1 og 4l60e
68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 29. Des 2012 04:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Alt er tregt å selge fortiden.er jo tusenvis av biler på finn.og enda vanskeligere å selge biler som ikke er godkjent og registrert.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 29. Des 2012 12:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 13. Nov 2006 13:23
Innlegg: 46
Bosted: Arendal
Er du bilkyndig?

Om ikke er det kanskje en idé og operere som agent mot betaling. Da vil du du få ett inntrykk av hva som er ettertraktet og riktig pris uten noen egen finansiell risiko.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 29. Des 2012 18:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 28. Des 2012 03:44
Innlegg: 3
Bosted: Wyomissing, PA
Setter pris på svar alle sammen! Får et inntrykk av at det er et vanskelig marked. Men har selv vært i kontakt med folk der jeg kommer fra i Norge, og kunne veldig gjerne tenke seg en billig veteranbil. De har vært inne på finn.no og sier at prisene er veldig høye. Er det sant at prisnivået på finn.no (og andre steder) ligger veldig høyt?

Forrige helg var jeg og så på en 68' Mustang til salgs for $6400 (35,000kr). Selgeren tok meg med på en prøvetur og det gjorde ikke akkurat kjøpelysten noe mindre. Hadde lyst til å kjøpe men venter litt. Tenkte jeg kunne tjene gode penger på den. Spesielt når jeg ser prisene på finn.no.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Des 2012 01:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 15. Jan 2007 20:43
Innlegg: 74
Bosted: Sarpsborg
35.000,- høres ikke så mye ut FØR du legger til frakt, toll og moms! Husk at norske myndigheter skal ha toll både på innkjøpsverdien av bilen OG frakten fra USA til Norge. Det vil si at hvis vi tenker oss at bilen fraktes fra østkysten så vil frakt (avhengig av type og hvor bilen skal) ligge på $1000-1500. Det vil si at med frakt så er momsgrunnlaget for bilen litt over 40.000,- som man må legge 25% moms på. Da har prisen brått blitt litt over 50.000,-..... Legger man så til engangsavgiften på ca. 5200,- for registrering så er det ikke langt igjen til 60.000,-. Så kommer diverse utgifter til visning, dokumenter, på kost / deler hvis det trengs + + + + Så det er ikke umulig at bilen har kostet det dobbelte før den har norske skilter...... For som tidligere nevnt så er det enda vanskeligere å selge en bil som ikke har norske skilter.

En 68 Mustang til $6400 (uansett om det er en ht/cab, 6 syl/V8) tyder på at den trenger det som amerikanerne kaller TLC. Og er det ett marked i Norge som er "fullt", nå så er det kanskje Mustang og Corvette, som det florere av i Norge? Ikke uten grunn at Mustang og Corvette er de største merke bil klubbene.....


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Des 2012 13:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Legg til at bilen må hentes i Drammen eller Oslo og fraktes helt hjem.Må hentes i arbeidstiden.Så er det havnegebyrer både i USA og her hjemme. Går også med minst en hel arbeidsdag hos biltilsynet og tollvesenet. Som oftest 2 for du for biltilsynet bruker et par dager på papirarbeidet.Husk å se hva de rimeligste bilene på Finn koster. Det er jo det som er intresant, ikke hva de prøver å få for de dyreste.
Og man skal jammen være bilkyndig. Spesielt på en Mustang i den prisklassen.MYE fusk og fanteri ute å går. I bestefall er det bare bremseslanger og forstilling som trenger en sjekk. Som oftest virker ikke håndbrems, varmeapparat etc på biler i den prisklassen.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 02. Jan 2013 21:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
Pris oppgitt på finn, er sjeldent den prisen bilen i realiteten selges for. Biler som det er mange av, og populære, kan være vanskeligere å få solgt enn man skulle tro. Selv slet jeg med å får solgt 2 volvoer (V50 og 850 stv).
3 biler jeg trodde skulle være vanskelige å selge gikk etter ett par dager (Chrysler Neon, Chevy Astro og Opel Astra). 2 av dem sågar til utropspris uten pruting.

Hadde stor pågang på 1969 Camaro. Disse er det jo endel av. Men min skilte seg ut bla pga innsprøytningsmotor.
Corvette, Camaro og Mustang er jo bla de det er mange av her hjemme. Finner du en som skiller seg ut fra mengden, er godkjent og til rett pris, så er den mere lettsolgt.
At det er vinter, har vel også sitt å si på at veteraner går tungt å selge.

Nå vet jeg ikke om trådstarter har tenkt å operere som Carfinder, eller følge bilene helt til registrering her i Norge. Den første kategorien er det jo mange av (som man ser på finn og autodb). Den andre kategorien krever at man jo binder opp mye kapital i bilene til de er solgt.
Finnes selvsagt mellomting. Men å importere den, for så å prøve å selge den uten at den er vist BT, er vel mere vanskelig, for å si det mildt. Amcar har også gått ut å advart mot slike biler (gjelder vel spes. de som er reg. før 1971).

Edit: Jeg mener selvsagt etter 1971.

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Sist endret av Nitro66 den Fre 04. Jan 2013 18:15, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 02. Jan 2013 21:38 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 21. Feb 2012 02:36
Innlegg: 336
Forholdet tilbud og etterspørsel styrer markedet, og det er for tiden nedgang i etterspørselen her i norge.
I Sverige er markedet annerledes på veteranbiler, på corvette som jeg kjenner best markedet på, lønner det seg heller å selge i sverige (kjøpe i norge, for deretter selge i sverige).
Gode camaroer (68-69) og corvetter er forholdsvis greie å selge i norge, spesiell corvette c1 -c2 og convertible-c3.

Meget viktig at bilen er så original som overhode mulig. Viktig å merke seg at, folk som aldri har eid en amerikansk bil før, velger gjerne camaro, mustang eller corvette. Det er grunnen til at det finnes mange av disse bilene i norge. Ikke dumt å spesialisere seg på ett merke, om du skal kjøpe og selge videre. Det er lett å bli lurt, selv i usa. Spør du meg om hvilken biler som er sikre innvesteringer, da svarer jeg corvette-c1 og corvette-c2 convertible.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 16. Feb 2013 20:25 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 31. Jan 2013 01:15
Innlegg: 242
reparerte litt for ei dame som hadde 59 Thunderbird cab i fjor,bilen var restaurert i usa og importert hitt av selger hu hadde kjopt den av.
Bilen var sparkel,plater og poppnagler fr a te aa.golvet var sparkla opp,vingene paa bilen samstemte ikk i profil etc,masse gjomt rust,ramma var laska over bakaksel med plater og tak skruer,stakarn hadde gjeve 235,000kr for bilen og den var vel egentlig kun verdt interioret.

Saa sjekk noye.

kjetil

_________________
68 camaro,straks ferdig
86 gmc big dualy.6,2 diesel
94 suburban,dele bil
76 monte carlo,prosjektbil
89 econline,prosjekt,delebil
06 merce avantgard,konebil
99 avensis,konebil
59 thames e300 prosjekt
71 toyota crown pick up,prosjekt
95 starcraft,delebil.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support