AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 20:27

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Prosjekt
InnleggSkrevet: Søn 17. Feb 2013 12:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
enur skrev:
grogei skrev:
Litt erfaring her jeg med pick up og import/resturering

Men har egentlig kun kjøpt dem i forbindelse med å få hjem masse andre deler.

Få selger til å snikkre en tett trekasse, som dekker hele planet, fyll trekassen med motorer, girmasser, robotstøvsuger, oppladbare værktøy, og annet vræl som man har behov for. tillby resten av plassen til andre du kjenner.

Vips du har billig frakt.

Alle mine biler har vært solgt til EU da markede i Norge er elendig i forhold til store EU.
Eller skal vi se 1 har jeg byttet bort og 2 har jeg solgt.

I polen må du regne med ca 20 000 kr for en innvendig og utvendig lakkering, velger du ikke firma, får du det nok ned i rundt 10.000kr med demontering og montering (kjente kalitets produkter)

Har også en del å sei hva motor som står i bilen. ekte skinn interiør ligger på ca 10 000kr på en vanlig bil. pick up har ikke så mange stoler, så blir nok en del billigere

men ofte lønner det seg å kjøpe en bil som er fin i usa.



Har du fraktet bilene til Norge først eller rett til eu? Brukte du containerfrakt eller ro-ro. Jeg tok hjem en bil i fjor med ro-ro og da hadde jeg tenkt til å frakte deler hjem i bilen, men da fikk jeg beskjed om at det kunne jeg bare glemme. Ettersom amerikanerene har blitt helt "paranoide" ang terror.

Til den lakkeringsprisen, er det bare lakkering? Da kommer sikkert evnt rustsveising i tillegg vil jeg tro.

Har ikke fått noe mer info om den bilen enda, så får nå se om det kan lønne seg.


du trenger ikke velge ro ro frakt. container frakt er omentrent samme prisen og da kan du fylle så mye i bilen som du ønsker.
Du må nok regne rustsveising utenom den prisen.

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Prosjekt
InnleggSkrevet: Søn 17. Feb 2013 12:47 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 13. Jul 2012 15:43
Innlegg: 169
Bosted: Enebakk
grogei skrev:
Hvorfor ikke frakte bilen til Nedeland som har mye lavere VAT en norge eller til frankrike som har 7 % Vat

for så å frakte den til polen.

Når du så kommer hjem betaler du MVA av lakkeringen i polen og de 2000 dollar for bilen

Da sitter du igjen med medlemskap i Norge og EU og kan selge bilen til et stort marked.

du kan registrere bilen i norge og kose deg med den, vist du eventuelt skal selge den, kan du selge den til Norge eller Eu uten å måtte ut med 1 krone ekstra i MVA


Høres jo fornuftig ut. Hvor lett er det å selge bil i EU da? Her hjemme er det jo håpløst å få solgt noe som helst uten å gi bort bilen. Prøver å selge en caddy om dagen. Er jo helt dødt :?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Prosjekt
InnleggSkrevet: Søn 17. Feb 2013 12:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
enur skrev:
grogei skrev:
Hvorfor ikke frakte bilen til Nedeland som har mye lavere VAT en norge eller til frankrike som har 7 % Vat

for så å frakte den til polen.

Når du så kommer hjem betaler du MVA av lakkeringen i polen og de 2000 dollar for bilen

Da sitter du igjen med medlemskap i Norge og EU og kan selge bilen til et stort marked.

du kan registrere bilen i norge og kose deg med den, vist du eventuelt skal selge den, kan du selge den til Norge eller Eu uten å måtte ut med 1 krone ekstra i MVA


Høres jo fornuftig ut. Hvor lett er det å selge bil i EU da? Her hjemme er det jo håpløst å få solgt noe som helst uten å gi bort bilen. Prøver å selge en caddy om dagen. Er jo helt dødt :?


Har nok aldri vært lett å selge bil, nå har jeg aldri solgt bil for å tjene penger, men kan man kose seg litt med bilen for så å selge den, eller ta inn deler som man har bruk for, for så å selge bilen. for omentrent det samme som man har i utgift. ja da er det lett å selge, for da ligger prisen langt unner det andre ønsker for bilen.

Eu er i en krise og det er ikke så lett å få solgt, men jaggu ikke lett i norge heller. Men Eu er stort og mange har penger.

Husk dette er bare min erfaring og tankegang og ikke noe fasitsvar

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Prosjekt
InnleggSkrevet: Søn 17. Feb 2013 13:04 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Populære biler er lett å selge, mindre populære er billig å kjøpe. Står 67-72 c-10 pickuper her nå og da til godt under 100 lapper, men de går fort. følg med på Finn og AutoDb.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Prosjekt
InnleggSkrevet: Søn 17. Feb 2013 13:06 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 13. Jul 2012 15:43
Innlegg: 169
Bosted: Enebakk
grogei skrev:
enur skrev:
grogei skrev:
Hvorfor ikke frakte bilen til Nedeland som har mye lavere VAT en norge eller til frankrike som har 7 % Vat

for så å frakte den til polen.

Når du så kommer hjem betaler du MVA av lakkeringen i polen og de 2000 dollar for bilen

Da sitter du igjen med medlemskap i Norge og EU og kan selge bilen til et stort marked.

du kan registrere bilen i norge og kose deg med den, vist du eventuelt skal selge den, kan du selge den til Norge eller Eu uten å måtte ut med 1 krone ekstra i MVA


Høres jo fornuftig ut. Hvor lett er det å selge bil i EU da? Her hjemme er det jo håpløst å få solgt noe som helst uten å gi bort bilen. Prøver å selge en caddy om dagen. Er jo helt dødt :?


Har nok aldri vært lett å selge bil, nå har jeg aldri solgt bil for å tjene penger, men kan man kose seg litt med bilen for så å selge den, eller ta inn deler som man har bruk for, for så å selge bilen. for omentrent det samme som man har i utgift. ja da er det lett å selge, for da ligger prisen langt unner det andre ønsker for bilen.

Eu er i en krise og det er ikke så lett å få solgt, men jaggu ikke lett i norge heller. Men Eu er stort og mange har penger.

Husk dette er bare min erfaring og tankegang og ikke noe fasitsvar


Jeg har kjøpt og solgt endel biler, heller ikke for å tjene penger. Men noen har jo gått i pluss, andre ikke. Men jeg synes det er mye vanskligere nå enn tidligere. Virker som markedet er mettet. Uansett takker så mye for dine tips :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Prosjekt
InnleggSkrevet: Søn 17. Feb 2013 13:27 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
Markedet er mettet, og det skjer samtidig med at økonomien er for nedavgående ute i europa.
Så mange selger sine hobbybiler billigere, for at redde huset/økonomien.
Noe som betyr endda lavere priser, etterhvert som det kommer flere biler på markedet.
Det er gode nyheter for de som vil kjøpe, men dårlige nyheter for oss som må selge!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Prosjekt
InnleggSkrevet: Søn 17. Feb 2013 14:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
Når det gjelder 67-72 C10 (og en del andre pick-up's) virker det som om shortbed er mere lettsolgte enn longbed. Dette kan man kanskje å ta med i vurderingen.
Selv syns jeg en patinert pickup med litt fine felger og litt senk er tøft. Har sågar sett de som er lakkert for å se slitt ut.
Men dette er jo smak og behag. :)

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Prosjekt
InnleggSkrevet: Søn 17. Feb 2013 20:07 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 13. Jul 2012 15:43
Innlegg: 169
Bosted: Enebakk
Nitro66 skrev:
Når det gjelder 67-72 C10 (og en del andre pick-up's) virker det som om shortbed er mere lettsolgte enn longbed. Dette kan man kanskje å ta med i vurderingen.
Selv syns jeg en patinert pickup med litt fine felger og litt senk er tøft. Har sågar sett de som er lakkert for å se slitt ut.
Men dette er jo smak og behag. :)


Ja mulig det, det handler vel mest om smak. Jeg synes vel kanskje shortbed er finest jeg også, men helst med fleetside. Synes ikke stepside passer på disse.
Jeg har selv en longbed som en kompis skal kjøpe, så jeg slipper forhåpenligvis å annonsere :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support