AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 17:54

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Søn 20. Mai 2012 18:41 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 09. Feb 2012 23:16
Innlegg: 5
Bosted: MOLDE
Hei
Har akkuart kjøpt meg en ny bil fra Usa,denne gang en Camaro Z28 1969 modell. Også denne gangen bruker jeg http://www.usakonsulenten.com som hjelper meg med frakt og papirarbeid.Dette er den femte bilen jeg bruker han på,flott oppfølging og tilbakemeldinger og ikke minst gunstig frakt.Han har også flere personer der borte til å inspisere bilene,noe som kan være veldig lurt.Er det andre her inne som lurer på å ta hjem bil så kan jeg anbefale han. :D

_________________
Chevrolet Corvette 1986 RF74211
Chevrolet Camaro Cabriolet 1995
Ford Mustang Mach.1 1969 T-1569


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Søn 20. Mai 2012 22:11 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 18. Nov 2006 13:41
Innlegg: 361
Bosted: Bergen
Noen er fornøyd...andre ikke.

Den såkallte inspeksjonen med klare instrukser og beskrivelse om hvordan bilen måtte være ble ikke tatt hensyn til hos meg.
Det ble rett og slett og hive pengene ut ruta. Det var feil og defekter ved bilen som er helt umulig og overse ved en en inspeksjon, hvilket gjør at jeg tviler i hele tatt på at det var noen inspeksjon , ellers så gir vedkommende han bruker til inspeksjonene blaffen.
Snakket seinest i dag med 3 andre som har fått inspeksjon ifølge med kjøp og det var samme begredelige tilbakemeldingen.

Svar på konfrontasjon om alle feil og mangler besvares med: "sånt må man regne med" =D> #-o [-X
Hva er da vitsen med og betale penger for en inspeksjon? [-X

_________________
AMERICAN POWER AND MUSCLE


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Man 21. Mai 2012 10:08 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 09. Feb 2012 23:16
Innlegg: 5
Bosted: MOLDE
Tror det er viktig å ikke tro at en får en ny bil når en kjøper en over 30 års gammel bil.Den kan aldri bli bedre enn da den kom fra samlebandet,selv da var det ikke så bra sammensatt som en skulle tro.Jeg har iallefall vært svært fornøyd med det Brian Daum har gjort,jeg kommer garantert til å bruke han igjen.Mede så mange biler som han hjelper til å få til Norge så er det vanskelig at alle skal være 100 % fornøyde.

_________________
Chevrolet Corvette 1986 RF74211
Chevrolet Camaro Cabriolet 1995
Ford Mustang Mach.1 1969 T-1569


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Man 21. Mai 2012 10:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Brian bruker vel flere åersoner til å inspisere fort seg, ikke sikkert alle er like nøye. Og uansett blir det jo litt øyet som ser hvor bra lakken er etc.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Man 21. Mai 2012 18:14 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Alle kommer ikke til å være fornøyde, det er så opp til øyet som ser!

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Tor 24. Mai 2012 17:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
T-K skrev:
Noen er fornøyd...andre ikke.

Den såkallte inspeksjonen med klare instrukser og beskrivelse om hvordan bilen måtte være ble ikke tatt hensyn til hos meg.
Det ble rett og slett og hive pengene ut ruta. Det var feil og defekter ved bilen som er helt umulig og overse ved en en inspeksjon, hvilket gjør at jeg tviler i hele tatt på at det var noen inspeksjon , ellers så gir vedkommende han bruker til inspeksjonene blaffen.
Snakket seinest i dag med 3 andre som har fått inspeksjon ifølge med kjøp og det var samme begredelige tilbakemeldingen.

Svar på konfrontasjon om alle feil og mangler besvares med: "sånt må man regne med" =D> #-o [-X
Hva er da vitsen med og betale penger for en inspeksjon? [-X



Det er jo bare å ta en telefon over dammen, til kjøper, og fortelle at f.eks det meste i forstillingen må byttes, da bilen nesten ikke er styrbar (fint Drammensveien er 2-felts). Eller var det kanskje det han mente med "It's a fun car to drive", i mailen jeg fikk kopi av?

T-K: Betalte du ekstra for inspeksjon, eller var dette inkludert?

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2012 21:45 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 18. Nov 2006 13:41
Innlegg: 361
Bosted: Bergen
Sitat:

Det er jo bare å ta en telefon over dammen, til kjøper, og fortelle at f.eks det meste i forstillingen må byttes, da bilen nesten ikke er styrbar (fint Drammensveien er 2-felts). Eller var det kanskje det han mente med "It's a fun car to drive", i mailen jeg fikk kopi av?

T-K: Betalte du ekstra for inspeksjon, eller var dette inkludert?


Inspeksjonen koster ekstra ja, eneste som var inkludert er skruing og påkostninger :D =D>

_________________
AMERICAN POWER AND MUSCLE


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2012 22:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 15. Jan 2009 22:40
Innlegg: 236
Bosted: Åmli
T-K skrev:
Noen er fornøyd...andre ikke.

Den såkallte inspeksjonen med klare instrukser og beskrivelse om hvordan bilen måtte være ble ikke tatt hensyn til hos meg.
Det ble rett og slett og hive pengene ut ruta. Det var feil og defekter ved bilen som er helt umulig og overse ved en en inspeksjon, hvilket gjør at jeg tviler i hele tatt på at det var noen inspeksjon , ellers så gir vedkommende han bruker til inspeksjonene blaffen.
Snakket seinest i dag med 3 andre som har fått inspeksjon ifølge med kjøp og det var samme begredelige tilbakemeldingen.

Svar på konfrontasjon om alle feil og mangler besvares med: "sånt må man regne med" =D> #-o [-X
Hva er da vitsen med og betale penger for en inspeksjon? [-X


Må få lov til å henge meg på denne .
Hadde samme opplevelse for en 2-3 år tilbake,og tok det opp her på forumet.
Gadd ikke å diskutere med Brian her på forumet,så jeg skrev bare at folk måtte se selv hva de gjorde. :oops: :oops:
Ser ut som om at han har vært litt "romslig" med flere enn meg.
Har tatt inn 11-12 biler,og er kun lurt en gang,det var når jeg søkte hjelp av Usa konsulenten.
Kommer ALDRI mere til å ha noe med det firmaet/personen å gjøre. :evil: :evil:

_________________
57 Dodge Coronet 2 dht
40 Chevrolet stepside
37 Dodge Streetrod
29 Chevrolet roadster picup
69 Mustang Fastback
68 Corvette Conv. godkjent med presse.


Den som går sine egne veier,trenger ikke kart.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2012 23:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 09. Feb 2012 23:16
Innlegg: 5
Bosted: MOLDE
Jeg må bare si at alle dem jeg har snakket med er veldig godt fornøyd. Er ikke den enkleste jobben å plukke ut biler til kjøpere i Norge heller.Har selv jobbet i bilbransjen i 25 år,og vet hvor vanskelig det er å ha bare fornøyde kunder.Mange tor jeg forventer seg litt for mye av en gammel veteranbil.En gammel bil blir aldri ny,dem bilene som er topp restaurert i Usa ligger veldig høyt i pris.Mange som kjøper biler vil ikke betale for mye for disse,og plukker seg derfor ut biler som ser bra ut på bilder.Når man ser alle bilhandlene i Norge som ender opp i rettsaker og konfliktråd så skjønner en fort at dette med bilhandel ofte blir vanskelig for mange.Vil bare avslutte mitt innlegg med at jeg kommer til å bruke Brian Daum også på min neste bil,håper at andre som er fornøyd også kan skrive et innlegg,synest det ble mye sure innlegg her. Med alle bilene som Brian har tatt inn til Norge så skulle det bare mangle at det ikke dukker opp noen som ikke er fornøyde,som sagt å ha 100% fornøyde kunder tror jeg er umulig.

_________________
Chevrolet Corvette 1986 RF74211
Chevrolet Camaro Cabriolet 1995
Ford Mustang Mach.1 1969 T-1569


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2012 23:36 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 18. Nov 2006 13:41
Innlegg: 361
Bosted: Bergen
perø skrev:
Jeg må bare si at alle dem jeg har snakket med er veldig godt fornøyd. Er ikke den enkleste jobben å plukke ut biler til kjøpere i Norge heller.Har selv jobbet i bilbransjen i 25 år,og vet hvor vanskelig det er å ha bare fornøyde kunder.Mange tor jeg forventer seg litt for mye av en gammel veteranbil.En gammel bil blir aldri ny,dem bilene som er topp restaurert i Usa ligger veldig høyt i pris.Mange som kjøper biler vil ikke betale for mye for disse,og plukker seg derfor ut biler som ser bra ut på bilder.Når man ser alle bilhandlene i Norge som ender opp i rettsaker og konfliktråd så skjønner en fort at dette med bilhandel ofte blir vanskelig for mange.Vil bare avslutte mitt innlegg med at jeg kommer til å bruke Brian Daum også på min neste bil,håper at andre som er fornøyd også kan skrive et innlegg,synest det ble mye sure innlegg her. Med alle bilene som Brian har tatt inn til Norge så skulle det bare mangle at det ikke dukker opp noen som ikke er fornøyde,som sagt å ha 100% fornøyde kunder tror jeg er umulig.


Jeg er helt enig med deg i at det ikke er "nye" biler det er snakk om, og at en gammel bil er aldri like god som en NY bil.
Dette handler om at det blir gitt presise instrukser om at bilen må være BRA, show condition/strøken!
I min verden er dette begreper som er vanskelig og misforstå! Det blir som og betale gullpris for så og få levert gråstein.

Deretter handler det om at når man da har tatt seg friheten til og bruke kundens tiltro til seg som PROFFESJONELL, og bruke kundens penger til og gjøre en handel etter en inspeksjon som mangler både faglig innsikt og nøyaktighet, så bør man ihvertfall ta et minimumsansvar overfor det feilskjæret man har begått og rydde opp etter seg. Det og komme med belærende gloser og avvisende holdninger er rett og slett trist!

_________________
AMERICAN POWER AND MUSCLE


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Lør 26. Mai 2012 08:18 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 05. Apr 2008 01:25
Innlegg: 192
Bosted: Westpoint
Hos oss har kunden alltid rett - men det jaggu ikke enkelt i tilfelle Torgeir Klokkehaug:

http://www.norskmustangclub.no/phpbb/vi ... 2&start=12

_________________
1956 Cadillac Fleetwood 60 Special
1959 Cadillac Coupe DeVille
1968 Chevrolet Caprice
2007 Jeep Patriot Limited
2011 Jeep Compass Limited


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Lør 26. Mai 2012 08:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 05. Apr 2008 01:25
Innlegg: 192
Bosted: Westpoint
Og da har selvfølgelig T-K tatt bort kommentaren i Mustang forumet om :roll: :roll:

"at bilen var bedre enn forventet når mottatt" - og alt annet positivt han skrev om bilen etter at han mottok bilen????

Det er likevel flere som har kommentert med undring hvordan man kan være meget fornøyd den ene dagen, for så å komme med flengende kritikk neste??

_________________
1956 Cadillac Fleetwood 60 Special
1959 Cadillac Coupe DeVille
1968 Chevrolet Caprice
2007 Jeep Patriot Limited
2011 Jeep Compass Limited


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Søn 27. Mai 2012 01:23 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 03. Jan 2011 04:29
Innlegg: 96
Bosted: Lillestrøm
fleetwood skrev:
Det er likevel flere som har kommentert med undring hvordan man kan være meget fornøyd den ene dagen, for så å komme med flengende kritikk neste??


hørt om PMS? :lol:

_________________
1957 Cadillac Eldorado Seville
1960 Chevrolet Apache 10 Stepside
1979/91 Jeep Grand Wagoneer
1982 Cadillac Fleetwood Brougham
1987 Chevrolet S10 Ext Cab 4x4 http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=18034
1988 Chevrolet S10 Ext Cab 4x4


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Søn 27. Mai 2012 22:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Det er nå ikke uvanlig at biler ser veldig bra ut ved første øyekast og at det tar noen dager og litt bruk før man oppdager diverse feil. Som feks kickdownwire som mangler, blinklys som ikke virker etc.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Man 28. Mai 2012 11:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 05. Apr 2008 01:25
Innlegg: 192
Bosted: Westpoint
59 Coronet skrev:
T-K skrev:
Noen er fornøyd...andre ikke.

Den såkallte inspeksjonen med klare instrukser og beskrivelse om hvordan bilen måtte være ble ikke tatt hensyn til hos meg.
Det ble rett og slett og hive pengene ut ruta. Det var feil og defekter ved bilen som er helt umulig og overse ved en en inspeksjon, hvilket gjør at jeg tviler i hele tatt på at det var noen inspeksjon , ellers så gir vedkommende han bruker til inspeksjonene blaffen.
Snakket seinest i dag med 3 andre som har fått inspeksjon ifølge med kjøp og det var samme begredelige tilbakemeldingen.

Svar på konfrontasjon om alle feil og mangler besvares med: "sånt må man regne med" =D> #-o [-X
Hva er da vitsen med og betale penger for en inspeksjon? [-X


Må få lov til å henge meg på denne .
Hadde samme opplevelse for en 2-3 år tilbake,og tok det opp her på forumet.
Gadd ikke å diskutere med Brian her på forumet,så jeg skrev bare at folk måtte se selv hva de gjorde. :oops: :oops:
Ser ut som om at han har vært litt "romslig" med flere enn meg.
Har tatt inn 11-12 biler,og er kun lurt en gang,det var når jeg søkte hjelp av Usa konsulenten.
Kommer ALDRI mere til å ha noe med det firmaet/personen å gjøre. :evil: :evil:



59 Coronet har benyttet dette forum tidligere til å spre negativ og feilaktig info om vårt firma - og beskyldninger om å ha blitt "lurt" er fremdeles grunnløse.

At ting ikke alltid går på skinner skjer i det virkelige liv, og i 59 Coronet sitt tilfelle ble problemet underleverandører som ikke holdt sine lovnader, men det er da helt tullete å beskylde firmaet som fikk hjem bilen din for å ha lurt deg.

Du fant selv bilen din på eBay, vi ordnet betaling, henting og levering/henting til forskjellige underleverandører, samt innkjøp av Air Ride og shipping til Norge.

Det var Sonny`s Autointeriør og firmaet som skulle montere Air Ride`n i din 65 Impala Conv som ikke gjorde som de lovte.

Du har helt "glemt" at vi hadde EKSTREMT med ekstra arbeid for å hele tatt få hjem bilen din, hvorfor i all verden skulle vi ha noen grunn til å lure deg??

_________________
1956 Cadillac Fleetwood 60 Special
1959 Cadillac Coupe DeVille
1968 Chevrolet Caprice
2007 Jeep Patriot Limited
2011 Jeep Compass Limited


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support