AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 06:36

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Man 28. Mai 2012 11:33 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 05. Apr 2008 01:25
Innlegg: 192
Bosted: Westpoint
T-K skrev:
perø skrev:
Jeg må bare si at alle dem jeg har snakket med er veldig godt fornøyd. Er ikke den enkleste jobben å plukke ut biler til kjøpere i Norge heller.Har selv jobbet i bilbransjen i 25 år,og vet hvor vanskelig det er å ha bare fornøyde kunder.Mange tor jeg forventer seg litt for mye av en gammel veteranbil.En gammel bil blir aldri ny,dem bilene som er topp restaurert i Usa ligger veldig høyt i pris.Mange som kjøper biler vil ikke betale for mye for disse,og plukker seg derfor ut biler som ser bra ut på bilder.Når man ser alle bilhandlene i Norge som ender opp i rettsaker og konfliktråd så skjønner en fort at dette med bilhandel ofte blir vanskelig for mange.Vil bare avslutte mitt innlegg med at jeg kommer til å bruke Brian Daum også på min neste bil,håper at andre som er fornøyd også kan skrive et innlegg,synest det ble mye sure innlegg her. Med alle bilene som Brian har tatt inn til Norge så skulle det bare mangle at det ikke dukker opp noen som ikke er fornøyde,som sagt å ha 100% fornøyde kunder tror jeg er umulig.


Jeg er helt enig med deg i at det ikke er "nye" biler det er snakk om, og at en gammel bil er aldri like god som en NY bil.
Dette handler om at det blir gitt presise instrukser om at bilen må være BRA, show condition/strøken!
I min verden er dette begreper som er vanskelig og misforstå! Det blir som og betale gullpris for så og få levert gråstein.

Deretter handler det om at når man da har tatt seg friheten til og bruke kundens tiltro til seg som PROFFESJONELL, og bruke kundens penger til og gjøre en handel etter en inspeksjon som mangler både faglig innsikt og nøyaktighet, så bør man ihvertfall ta et minimumsansvar overfor det feilskjæret man har begått og rydde opp etter seg. Det og komme med belærende gloser og avvisende holdninger er rett og slett trist!



USAkonsulenten har over 20 inspektører over hele USA som besiktiger, ordner betaling og henter biler. Å påstå at disse personene ikke gjør feil har vi aldri gjort. Jeg har i flere emailer til T-K påpekt at jeg må få GODE bilder til å dokumentere evnt. feil ovenfor inspektøren. Som jeg har nevnt til T-K flere ganger: Jeg er mer enn interessert i feedback på våre inspektører, vi er ikke tjent med å ha inspektører som gjør mangelfull jobb med på laget.

MEN, jeg må ha GOD dokumentasjon for å behandle dette seriøst. Da jeg påpekte ovenfor T-K at bildene han sendte ikke var gode nok, repliserte han at han giddet ikke lengre holde på med dette lengre #-o

Vi har heller aldri sagt til T-K at vi ikke ønsker å ta ansvar, men da må det dokumenteres skikkelig. Vi kan da heller ikke ta ansvar for feil som FoMoCo hadde i sine biler originalt fra 1970, slik som dårlig passform. Ulyd i servo`n, flottør i forgasser som henger seg opp og et manglende askebeger bør man også påpeke med det samme man får bilen, og ikke månedsvis etterpå.

_________________
1956 Cadillac Fleetwood 60 Special
1959 Cadillac Coupe DeVille
1968 Chevrolet Caprice
2007 Jeep Patriot Limited
2011 Jeep Compass Limited


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Man 28. Mai 2012 12:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
Å si at en gammel bil aldri blir bedre enn den var ny, er jeg ikke helt enig i.
Under en restaurering har man i dag mulighet til å forbedre det som var dårlig fra fabrikken. Så som rustbeskyttelse (nakne metallflater var ikke uvanlig før), polyforinger osv. Man ser jo av å til annonser som reklamerer med at bilen er i bedre stand enn når den var ny.


Til Fleetwood:

Åssen klarer dere å fixe frakt til kr. 4390,- USA-Norge for en Mustang? :)
Har prisene falt de senere årene? Dette virker jo rasende billig.
Dette var vel fra Østkysten?

Til sammenligning skulle et firma ha ca 9000,- for å frakte en bil fra Harstad-Trheim i fjor...

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Man 28. Mai 2012 13:19 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 05. Apr 2008 01:25
Innlegg: 192
Bosted: Westpoint
Nitro66 skrev:
Å si at en gammel bil aldri blir bedre enn den var ny, er jeg ikke helt enig i.
Under en restaurering har man i dag mulighet til å forbedre det som var dårlig fra fabrikken. Så som rustbeskyttelse (nakne metallflater var ikke uvanlig før), polyforinger osv. Man ser jo av å til annonser som reklamerer med at bilen er i bedre stand enn når den var ny.


Til Fleetwood:

Åssen klarer dere å fixe frakt til kr. 4390,- USA-Norge for en Mustang? :)
Har prisene falt de senere årene? Dette virker jo rasende billig.
Dette var vel fra Østkysten?

Til sammenligning skulle et firma ha ca 9000,- for å frakte en bil fra Harstad-Trheim i fjor...



Hei Nitro,

Selve sjøfrakten er for under 14 m3 utifra østkysten $ 880,- Over 17 m3 $ 995,-

Landfrakt kommer i tillegg.

Vedr. bedre enn ny eller ikke: Det er litt hva man definerer som "bedre". Endel bilmiljø i USA f.eks. Corvette eller A-Ford restaurerer man inn feil som fabrikkene gjorde. Monterer man polyuretan foringer på slike biler får man fratrekk under bedømning.

I Power magazine for endel år siden var det en artikkel om to svensker som satte seg fore å rette opp passformen på et Mopar produkt til dagens f.eks. Mercedes standard. De brukte tusenvis av timer. Når man ser hva fabrikkene i USA leverte fra seg originalt på 50, 60 og 70 tallet - så er det langt fra perfekt.

_________________
1956 Cadillac Fleetwood 60 Special
1959 Cadillac Coupe DeVille
1968 Chevrolet Caprice
2007 Jeep Patriot Limited
2011 Jeep Compass Limited


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Man 28. Mai 2012 15:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Kommer vel også termilan gebyr oppå de 880 dollar. eller er dette pris med lasting og lossing

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Man 28. Mai 2012 16:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 05. Apr 2008 01:25
Innlegg: 192
Bosted: Westpoint
grogei skrev:
Kommer vel også termilan gebyr oppå de 880 dollar. eller er dette pris med lasting og lossing


Havneavgifter kr. 1000,- kommer i tillegg. Det er det hele.

_________________
1956 Cadillac Fleetwood 60 Special
1959 Cadillac Coupe DeVille
1968 Chevrolet Caprice
2007 Jeep Patriot Limited
2011 Jeep Compass Limited


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Man 28. Mai 2012 21:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 15. Jan 2009 22:40
Innlegg: 236
Bosted: Åmli
fleetwood skrev:
59 Coronet skrev:
T-K skrev:
Noen er fornøyd...andre ikke.

Den såkallte inspeksjonen med klare instrukser og beskrivelse om hvordan bilen måtte være ble ikke tatt hensyn til hos meg.
Det ble rett og slett og hive pengene ut ruta. Det var feil og defekter ved bilen som er helt umulig og overse ved en en inspeksjon, hvilket gjør at jeg tviler i hele tatt på at det var noen inspeksjon , ellers så gir vedkommende han bruker til inspeksjonene blaffen.
Snakket seinest i dag med 3 andre som har fått inspeksjon ifølge med kjøp og det var samme begredelige tilbakemeldingen.

Svar på konfrontasjon om alle feil og mangler besvares med: "sånt må man regne med" =D> #-o [-X
Hva er da vitsen med og betale penger for en inspeksjon? [-X


Må få lov til å henge meg på denne .
Hadde samme opplevelse for en 2-3 år tilbake,og tok det opp her på forumet.
Gadd ikke å diskutere med Brian her på forumet,så jeg skrev bare at folk måtte se selv hva de gjorde. :oops: :oops:
Ser ut som om at han har vært litt "romslig" med flere enn meg.
Har tatt inn 11-12 biler,og er kun lurt en gang,det var når jeg søkte hjelp av Usa konsulenten.
Kommer ALDRI mere til å ha noe med det firmaet/personen å gjøre. :evil: :evil:



59 Coronet har benyttet dette forum tidligere til å spre negativ og feilaktig info om vårt firma - og beskyldninger om å ha blitt "lurt" er fremdeles grunnløse.

At ting ikke alltid går på skinner skjer i det virkelige liv, og i 59 Coronet sitt tilfelle ble problemet underleverandører som ikke holdt sine lovnader, men det er da helt tullete å beskylde firmaet som fikk hjem bilen din for å ha lurt deg.

Du fant selv bilen din på eBay, vi ordnet betaling, henting og levering/henting til forskjellige underleverandører, samt innkjøp av Air Ride og shipping til Norge.

Det var Sonny`s Autointeriør og firmaet som skulle montere Air Ride`n i din 65 Impala Conv som ikke gjorde som de lovte.

Du har helt "glemt" at vi hadde EKSTREMT med ekstra arbeid for å hele tatt få hjem bilen din, hvorfor i all verden skulle vi ha noen grunn til å lure deg??


Du skriver hele tiden VI! er det ikke bare du som driver dette firmaet???
Alle jeg har snakket med,har kun hatt kontakt med DEG!
Det er riktig at jeg fant bilen,og det er feil når du skriver at DU ordnet betalingen,det var det meg som gjorde ikke du,eller DERE ,som du skriver.
DU fortalte når jeg kontaktet deg,at DU hadde en venn som drev med interiør,så denne vennen kunne DU anbefale for meg,han var til å stole på.
Du anbefalte også ett firma som du kjente godt,til å monterec airride på bilen min.
Sonny fikk penger av MEG,til interiør og til airride,bilen ble så flyttet til det andre firmaet DU anbefalte,da begynte problemene.
Sonny betalte ikke dette firmaet sånn som det ble sagt,og det siste firmaet holdt igjen bilen,disse 2 firmaene var begge anbefalt av DEG!
Da hadde du plutselig en tredje venn,han var til og med politi.
Han fikk ut bilen,og reiste så med en haug med penger for dette.
Jeg tapte mellom 20000.- og 25000,- på dette.dine venner i USA har tatt disse.
Igjen,jeg har tatt inn 11-12 biler,er kun lurt en gang,og det var når du "hjalp" meg.
Så sånn hjelp trenger ikke jeg ihvertfall.
Men igjen så skriver jeg det samme som for 2-3 år tilbake,folk må gjøre som de vil for meg,men det blir for dyrt for meg ihvertfall.
Jeg kommer IKKE til å svare deg noe mere,så igjen,folk må gjøre som de vil.

_________________
57 Dodge Coronet 2 dht
40 Chevrolet stepside
37 Dodge Streetrod
29 Chevrolet roadster picup
69 Mustang Fastback
68 Corvette Conv. godkjent med presse.


Den som går sine egne veier,trenger ikke kart.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Import av bil fra Usa
InnleggSkrevet: Tor 31. Mai 2012 12:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 29. Mar 2011 10:12
Innlegg: 141
Bosted: vestfold
synes fleetwood svarer saklig for seg, at man ikke klarer å tilfredstille alle er vel en kjent sak, mange som er snar med å slenge dritt ved den minste hump i veien, men d går jo selvsagt begge veier, vi har jo brattaas import som beste eksempel.
har lest de fleste av innleggene anngående importfirmaer, å når kommentarer blir usaklige da har ihvertfall jeg en dendens til å holde med den som er saklig, for man får følelsen av at den som farer opp i sinne å slenger dritt, er den som har noe å skjule/avslørt i løgn, om det er importør eller kjøper, men så har vel alle saker 3 sider, sannheten, å de andre versonene :-)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support