Hei
Ble litt mye tekst her ser jeg, men koselig om noen tar seg litt tid til å lese og kommentere.
Jeg er da en 16 år gammel gutt fra sørlandet som er sikker på sin sexualitet, nemlig amerikansk bil.
Jeg har vippa litt at og fram på hva jeg mener er "the best of the best", men har kommet
til en konklusjon om å følge hjertet i steden for hodet.
Chevy er best ingen protest. (er forberedt på å få forskjellige meninge om dette..)
Har alltid likt ting som flytter på seg. Fort skal det helst gå hele tiden.
Har alltid likt meg best i en litt skitten kjeledress i verkstedlukta langt inni en haug av en bil med bensindamp og rust om meg.
Opp med radioen og skru. Har som di fleste som har interessen hatt et lite utvalg av hva som helst som flytter seg, fra vrak-klare biler til crossere å kladde litt rundt med. Jeg går nå mekanisk Vg1 og trives veldig, der målet er å bli motormekaniker.
Jeg har også handla meg en 80 Malibu u/ motor og drivverk. Det er en 4 dørs stolpe, "negerbuss" i vinrød? farge.

Tror detta kan bli en brukbar førstebil.
Jeg kjøpe senere en th350 kasse som jeg har byttet alle lamellene og clutch platene og vasket alle delene inni osv. Det er også montert et shift kit i kassa som jeg håper vil funke fint når dette kommer på vegen.
Før jeg i det hele tatt fant ut at jeg skulle ha denna bilen, kjøpe jeg en haug av en gammel chevy350 som stod dønn fast med vann i sylinderene og resten av motoren så rett og slett ut som et helvete. Den plukket jeg i partikler, alt ble sortet til hver sylinger og merket med innhamret tall og godsnakket litt med peter widmer, og fikk ordnet så jeg er der borte og blir med på maskineringa av blokka mi, pluss at jeg får diverse rabatter på arbeid og noen deler jeg kjøper av di som han hadde på lager. Jeg var borte hos han forige onsdag, og da fikk jeg glassblåst toppene og ventilene, samt rammebukkene.
Vi fikk også linjehonet den osv. Jeg skal bort til onsdag for å være med på planering og borring. Jeg får gode priser fordi di ville gjerne lære meg å bruke diverse maskiner osv.
I motoren skal jeg hive i smidde venola gromstempler, jeg har et par topper med litt større ventiler en org. alu innsug 600-700 gasser. Crane kam, og litt diverse godsaker. håper å runde 300 hk. Hva tror dere?
Et par bilder kommer godt med. (ps: blokka er syrebadet på disse bildene, og toppene en glassblåst. Dette så ut som faen sjøl når jeg demonterte den.)

Toppene ble bra di, etter glassblåsingen. Noen som kan finne ut hva di kommer fra? NR: 482824? Klarer ikke å finne det ut...

Disse venola stemplene fikk jeg for 1000kr, di er bare prøvekjørt. Fine som nye. Ikke gal pris hehe.

Får prøve å holde dere litt oppdatert, hvis noen er interessert i detta.