AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 19:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: senking av chevy g20 6.2d
InnleggSkrevet: Tir 09. Mai 2006 09:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 09. Mai 2006 09:24
Innlegg: 1
kan man senke front med og kappe en runde av spiralfjærene foran,noen med erfaring ?

_________________
Med vennlig hilsen mr.Vanman


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 09. Mai 2006 11:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Det kan vel gjøres,men hvorvidt å lovlig det er er noe helt annet :mrgreen:

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 09. Mai 2006 12:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 04. Apr 2006 15:32
Innlegg: 277
Bosted: Oslo
elcamino skrev:
Det kan vel gjøres,men hvorvidt å lovlig det er er noe helt annet :mrgreen:


Hysj da!;)

Hva med Airride??? hehe

_________________
1984 Trans Am Recaro 350 TIL SALGS: finnkode=34195167
1982 Trans Am Recaro 305 - (Solgt)
1984 Chevy G20 (Skrotet)

F-Body Club of Norway: http://www.fbcn.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 26. Jul 2006 17:29 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 19. Jul 2006 23:24
Innlegg: 60
Bosted: Romerike
Heisan...

Klart du kan senke g20.
Men det er jo noen ulemper da.
Den blir noe myk foran,så det di fleste gjør er å sette på Fjærene fra g30 som man kapper til ønsket lengde.
Hvis man ikke vil kappe fjærer så kan man ta senkespindler fra pick up samme årsmodell å montere.
Dette er gjort på min G20 Short van,og det er helt greit å kjøre med.
MEN!!
Er selvfølgelig ulemper.Ved sporet vei eller grusvei så har bruene lett for å slå nedi.Og vinter dekk i dimensjonen 225/75x15 blir for stort.
Disse subber da i hjulbuene.

Eller så får du jo ett tøfft "stuk" på vanen.

www.belltech.com

8) 8)

_________________
Fast Forward Rock`n Roll


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 27. Jul 2006 17:35 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 14:18
Innlegg: 61
mr.vanman skrev:
kan man senke front med og kappe en runde av spiralfjærene foran,noen med erfaring ?


Dette er ett triks like gammelt som spiralfjæren. Legg merke til att spiralfjærer er "lagt ned" på den siste runden for å få stabilt anlegg. Når du kapper for du ikke denne stabiliteten og du er dermed litt avhengig av fjærskålens utforming. Hvis fjærskålen er dyp og har ett spor som senker seg under en hel runde så er det null problem. Du vil muligens få noe svekket spenn ved kappepunktet men utover det beholder fjæren sitt opprinnelige spenn hvilket blir litt "gæernt" siden vandringen er kortere.

Tar jeg ikke helt feil har YearOne ferdig senkete fjærer? Ett mye bedre alternativ og absolutt å anbefale fremfor kapping siden de mest sannsynlig og har styrket spennet i fjæra for å kompensere kortere vandring.

_________________
1959 Chevrolet ElCamino
1965 Pontiac Bonneville
1959 Chevrolet Biscayne


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support