AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 14:11

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 01. Sep 2015 21:44 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Sep 2015 20:01
Innlegg: 4
Jeg er ny innen AMCARS verden. Og har derfor noen spørsmål om en bil jeg vurderer.
Bilen er denne: http://www.finn.no/63679382

Noen som kan fortelle meg om det er en 351w eller 351c i denne ut ifra bildet?
Og er denne motoren i tilfelle noe bra?
Kjente feil og slikt på denne type bil/motor?
Noen som har erfaring med Seraco der bilen står? Finner lite om det på nett og ellers her på forumet.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 02. Sep 2015 16:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
Ser ut som en 351W motor ja, har ikke erfaring med 351W selv, men virker som det er gode motorer.

Feil etc, tja, er jo rust som på alle andre biler, selv om Cougar delvis er galvanisert fra fabrikk, utsatte steder er covl, friskluft inntaket foran frontruta, torque boksene under bilen, og dørk, om det har kommet fukt inn i bilen.
Ellers er det å passe på at vacuum systemet til hovedlysene er tett og fungerer, og motoren på dei vandrende blinklysa bak, om denne ikke har blitt byttet til en elektronisk motor da :)

Ser på bilder at den har Sports Special rocker moldings, kan være greit å få en Marti Rapport, så får du mye info om bilen, hvor mye er alt etter hvilken type rapport du vil ha

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 03. Sep 2015 00:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Seraco er seriøse folk som har vært i bransjen i årtier.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 03. Sep 2015 12:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Sep 2015 20:01
Innlegg: 4
Takk for svar. Om jeg kjøper bilen vil jeg nok konvertere dekslene til hovedlyktene til el. Så det er ikke noe problem om de ikke virker perfekt. Hva tror dere om prisen, da? Innafor?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 04. Sep 2015 01:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Det kommer stadig rimelige slike biler ut på markedet. Cougar er merkelig nok ikke så lett å få solgt.Men få er i en slik stand som denne ser det ut til.Så da blir det en smaksak om man synes det er verdt den noe stive prisen for å få en lav km urørt bil.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 05. Sep 2015 10:08 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
Kunne jo vært greit å få VIN # og doortag info, å sjekket hvordan den var utstyrt fra fabrikk, og evt sjekket med databasen til Cougar for å se om den ligger inne der.

Lav km, vel om den i realiteten er så lav, så bør det kunne dokumenteres, urørt er den nok ikke, har jo blitt lakkert en gang i tiden, som det står i annonsen, og pinstripingen er ikke i original utførelse som dei påstår.

Men ellers så ser den veldig bra ut på bilder, så om den er så bra som bildene og annonsen vil ha det til, så syns ikke jeg prisen er noe spesielt stiv

Edit: ser at på Sports Special utgaven, så går pin stripen ved den nedre linjen, så da kan det virke som at denne er en original SS
http://www.cougarclub.org/sports-special.htm

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Sist endret av T-7 den Lør 05. Sep 2015 23:24, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 05. Sep 2015 20:38 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Sep 2015 20:01
Innlegg: 4
T-7 skrev:
Kunne jo vært greit å få VIN # og doortag info, å sjekket hvordan den var utstyrt fra fabrikk, og evt sjekket med databasen til Cougar for å se om den ligger inne der.

Lav km, vel om den i realiteten er så lav, så bør det kunne dokumenteres, urørt er den nok ikke, har jo blitt lakkert en gang i tiden, som det står i annonsen, og pinstripingen er ikke i original utførelse som dei påstår.

Men ellers så ser den veldig bra ut på bilder, så om den er så bra som bildene og annonsen vil ha det til, så syns ikke jeg prisen er noe spesielt stiv


Om jeg får tak i VIN# og doortag, hvordan får jeg sjekket databasen?
Den er nok ikke urørt, nei. Ser på pinstripen på ene bildet ikke er 100% rett også. Mener den originale stripen skal være høyere også. Sett bilder av det.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 05. Sep 2015 22:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
Siden databasen ikke er offentlig tilgjengelig, må du sende en forespørsel til Phil Parcells som driver databasen, http://www.cougarclub.org/registry.htm og spør om han har noe info om den bilen, forhåpentligvis så er den registrert og finnes i registeret, han vil gi den info som er tilgjengelig, og om tidligere eiere har samtykket i at info kan deles, er ikke alle som er like glad i at info om deres biler og slikt kan gies.

Ellers så kan du jo spørre på dei to hovedforumene for desse bilene, kanskje tidligere eier har ny bil og fortsatt er medlem på et av forumene, http://www.classiccougarcommunity.com/forum/index.php og http://www.mercurycougar.net/ når du får VIN # og at det er en bil som har gått hele sitt liv på en plass som er kjent, så vil jeg tro at det er lettere å finne tidligere eier

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Sep 2015 12:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 01. Sep 2015 20:01
Innlegg: 4
Takk for info. Venter bare på bilder fra undersiden av bilen + evt. annet småplukket nå.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support