AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Apr 2024 22:37

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Senke monte carloen min?
InnleggSkrevet: Lør 29. Des 2007 14:03 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Jeg må få monte carloen nermere bakken.

Jeg kan vel kjøpe senkefjærer eller noe slikt?


Tenkte evt på å kappe først, kjøre litt med det å så spare til skikkelige fjærer?

Hvordan kapper man fjærer i så fall?
Kom med tips.

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 29. Des 2007 14:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Kappe fjører er idioti. Få tak i senkespindler foran, slik at normal bevegelse på hjulet beholdes. Bak kortere fjører med rett lasteevne. Sjekk hos summit.com.

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 29. Des 2007 22:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 03. Nov 2007 00:07
Innlegg: 154
Bosted: Feios i Sogn
Enig med gMcman der, ja! Kjøp heller spindler foran og fjærer bak, eventuelt spindler+fjærer foran alt etter hvor lavt du vil ha det. Bak kan du uansett ikke kutte fjæra på grunn av fasongen. Husk også på å ta skrubbing mellom dekk og skjerm i betraktning når du senker bilen,men jeg vil tro att med noenlunde orginal dekk/felg skal det gå greitt. En ide også om du bytter spindler er å bytte bærekuler samtidig når du likevel har det fra hverandre.
Eksempel fra Summit:
http://store.summitracing.com/egnsearch ... 4294906531
http://store.summitracing.com/egnsearch ... 4294840138

_________________
"Randy! He drives an El Freakin' Camino! That's like the Cadillac of cars!"
Earl Hickey


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 29. Des 2007 23:27 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Jeg forstår ikke for å være helt ærlig, hva er en spindel?
Jeg vet ikke helt hva jeg bør kjøpe. Tviler på at det kommer til å skubbe noe særlig, så skal ikke være noe problem.

Hva bør jeg kjøpe da i så fall?

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 29. Des 2007 23:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 03. Nov 2007 00:07
Innlegg: 154
Bosted: Feios i Sogn
Spindel er den delen som sitter mellom øvre og nedre bærearm foran,den som akselen til forhjulet sitter på. Forskjellen mellom orginal spindel og senkespindel er plasseringen av akslingen i høyden.På senkespindel sitter akslingen høyere montert og dermed senker bilen uten å ha innvirkning på styregeometri som en kappa eller senkefjær ville hatt. Du kan med en senkespindel beholde orginale fjærer og styregeometri. Eventuelt kan du kombinere senkespindler og senkefjærer foran for å få det ekstra lavt,men da må du ta en forstillingskontroll. Det kan kanskje være lurt å ta en kontroll etterpå uansett.
Bak kan du kun skifte til senkefjærer for å få bilen lavere.
Synest forøvrig at ca. 2 tommer senking gjør seg ganske bra på en Monte Carlo SS

_________________
"Randy! He drives an El Freakin' Camino! That's like the Cadillac of cars!"
Earl Hickey


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 30. Des 2007 02:07 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Tor 22. Jun 2006 23:58
Innlegg: 620
Bosted: Porsgrunn
gMcman skrev:
Kappe fjører er idioti.

Såå.. Hvorfor er dette så ille? Er sikkert fler enn meg på forumet her, som har biler med kappede fjærer.. Framfjærer har jo ofte en avslutning i ene enden, som om de er kappet av. Om man tar en omdreining, eller hva man måtte ønske, er vel ikke dette det værste man kan gjøre. (Tenker her på moderat senkning, tar man bort halve fjæra, er det en annen sak..) Ser ikke helt hvorfor dette er så skummelt.. :roll:

_________________
Chevrolet USA#1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 30. Des 2007 12:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
å kappe fjærer er galskap , kjøp deg heller et sett med drop spindler , så får du senka den slik det skal gjøres , å kappe fjører , da kan den fort bli jevla mjuk . :wink:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 30. Des 2007 13:14 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Ok, da begynner jeg å forstå!

Nei jeg har alltid hørt at å kappe fjærer er volvo stil og at man skulle aldri gjøre sånt!

Helt til jeg så det på American Hot Rod, jeg må si jeg ble litt forundra.
Det er vel litt forskjell på de fjærene de kappa og mine orginale.

Uansett så skal jeg ha ca 2" tommer senkning, tror det kan bli fint!
Hvorfor har ikke andre biler i verden spindler?
(Jeg har ikke sett)

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 30. Des 2007 13:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Hehe hadde en BMW engang , den senka jeg på 30 minutter. Opp på bokken og kappa ta 2 runder på hver fjør. Den ble så lekker og fin gett.
:-)
Det å kappe en fjør gjør den bare mye stivere og dermed så fjører den mindre, men det er bare bra det. Men man skal jo justere om forstillinga etterpå da.
Personlig så ville jeg ikke brukt senkespindler sånn uten videre, fordi at hvis du beholder original fjøra di så er bilen like myk og det vil være lettere å slå nedi med bilen. Hadde satt inn e stivere fjør også jeg. Men det er igjen avhengig av hvordan du kjører. Skal du bare crusie rundt i gatene så spiller det ikke så mye rolle hvordan du løser det.
Helt til sist det kan være kjekt å ha noen visningsfjører liggende.
Klask den ned sier jeg det er stil. :-)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 30. Des 2007 13:55 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Jeg aner ikke hva noe sånt blir kostende da?

Ja bilen er jo i utgangspunkt en cruising bil. Jeg drar jo rundt å freser litt med den også da :P

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support