SSP var det ja
60 laken er endel ja, hvor mye av dette er da for selve kontrollen? Er det en sum som gjelder f.eks ved å levere en ferdig ombygget bil til SSP, og det er hva dem tar for å ordne transport/losji/papirmølla/kontroll (og fortjeneste for jobben)? De godkjenner ikke dritt, det er jo klart, må være kjedelig å få avslag når man først har tatt turen ned. En tur ned for egen maskin, alternativt på bilfrakter, eller -henger koster fort endel, og jeg tror fortsatt det beste er å kombinere det med noe annet når man først er der nede. Det må jo være mulig å få til som privatperson, men det gjelder å finne ut av så mye som mulig på forhånd. Jeg har begynt i ny jobb som er sammen med endel tyskere og østerrikere, men typisk nok er ingen bilinteresserte. Skal se hva de sier, uansett har man en god hjelp på språksiden om ikke annet. Jeg håper virkelig det kommer noen godkjenningsordning for amatørbyggere her til lands.
Til de andre i tråden som snakker om SFRO, SFRO er Sveriges Fordonsbyggares Riksorganisation. I Norge har vi SFOOR, som er Statens vegvesens spesialistgruppe for oppbygde, ombygde og reparerte kjøretøy. Bare synd at SFOOR ikke godtar dokumentasjon fra SFRO.