AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 11:05

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 26. Jul 2011 00:51 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mar 2008 20:50
Innlegg: 243
Biler nyere enn 71 er ikke enkelt å få godkjent dessverre :(.
De lager seg regler og krever dokumentasjon som ikke lar seg gjøre å få tak i (finnes ikke).
Bortsett fra Tuv evnt, men da går tusenlappene fortere enn f...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 26. Jul 2011 10:08 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:09
Innlegg: 244
Bosted: Fredrikstad
Er det noen her som faktisk har vært på TÜV, eller vet om noen som har gjennomført test/dokumentasjon der nede? Ikke rykter, tror, mulig, kanskje, det er det nok av i bilmiljøet i Norge. Lindvall i Telemark er et godt eksempel på en som har fått ekstreme ting godkjent, det samme gjelder endel BMW'er i de samme traktene. Husker ikke navnet på firmaet nå, men de reklamerte med at de ordnet visning i Tyskland av ombygde biler. En tidligere nabo av meg mente det strengt tatt ikke er så dyrt som mange skal ha det til, hvis man ser bort fra kostnader for transport/hotell, osv. Kan jo kombineres med en "bilferie" når man først er der, kanskje litt kjøring på en temmelig berømt bane også?

For min del så er nettopp det å ha noe sånt godkjent i vognkort verdt endel kroner også, bare tenk på å slippe alt maset (eller krampeskruing) rundt hver eu-kontroll f.eks.

_________________
Christian
'62 Chevrolet Chevy II
'67 Chevrolet Bel Air
'70 El Camino
'71 Chevrolet C10
'55 Ford F620


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 26. Jul 2011 20:55 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mar 2008 20:50
Innlegg: 243
SS Performance er nok firmaet du tenker på :wink:

Sjekka opp, og det kostet rundt 60K å få en 90 talls bil nedover for å få en anbefaling på senking/ombygging.
Kommer man ned med noe drit som er dårlig sammenbygd får man selvsagt ikke den anbefalingen/tüf..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Jul 2011 09:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:09
Innlegg: 244
Bosted: Fredrikstad
SSP var det ja :) 60 laken er endel ja, hvor mye av dette er da for selve kontrollen? Er det en sum som gjelder f.eks ved å levere en ferdig ombygget bil til SSP, og det er hva dem tar for å ordne transport/losji/papirmølla/kontroll (og fortjeneste for jobben)? De godkjenner ikke dritt, det er jo klart, må være kjedelig å få avslag når man først har tatt turen ned. En tur ned for egen maskin, alternativt på bilfrakter, eller -henger koster fort endel, og jeg tror fortsatt det beste er å kombinere det med noe annet når man først er der nede. Det må jo være mulig å få til som privatperson, men det gjelder å finne ut av så mye som mulig på forhånd. Jeg har begynt i ny jobb som er sammen med endel tyskere og østerrikere, men typisk nok er ingen bilinteresserte. Skal se hva de sier, uansett har man en god hjelp på språksiden om ikke annet. Jeg håper virkelig det kommer noen godkjenningsordning for amatørbyggere her til lands.

Til de andre i tråden som snakker om SFRO, SFRO er Sveriges Fordonsbyggares Riksorganisation. I Norge har vi SFOOR, som er Statens vegvesens spesialistgruppe for oppbygde, ombygde og reparerte kjøretøy. Bare synd at SFOOR ikke godtar dokumentasjon fra SFRO.

_________________
Christian
'62 Chevrolet Chevy II
'67 Chevrolet Bel Air
'70 El Camino
'71 Chevrolet C10
'55 Ford F620


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 27. Jul 2011 10:26 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Jun 2011 16:40
Innlegg: 208
Chevy350 skrev:
Til de andre i tråden som snakker om SFRO, SFRO er Sveriges Fordonsbyggares Riksorganisation. I Norge har vi SFOOR, som er Statens vegvesens spesialistgruppe for oppbygde, ombygde og reparerte kjøretøy. Bare synd at SFOOR ikke godtar dokumentasjon fra SFRO.


Hehe jeg har nok lest for mange svenske bilblad...

Ein annen ting som er synd att SFOOR ikke har baller nok til å godkjenne ting sjølv..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 19. Nov 2011 11:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Jan 2011 01:34
Innlegg: 192
Bosted: Sortland
Pimpala skrev:
SS Performance er nok firmaet du tenker på :wink:

Sjekka opp, og det kostet rundt 60K å få en 90 talls bil nedover for å få en anbefaling på senking/ombygging.
Kommer man ned med noe drit som er dårlig sammenbygd får man selvsagt ikke den anbefalingen/tüf..


Er det pris du har fått fra SSP?
Jeg har lest en eller anne plass at det koster rundt 35.000 for en slik TüV test.
Og hvis det stemmer er det jo egentlig ikke ille.
Og hvis man da tilfeldigvis bør på sør- eller østlandet blir det plutselig en helt gjennomførbar sak.

og nettopp dette med TüV ville jo absolutt vært interessant å hatt AMCAR til å være et bindeledd på.
ser for meg en årlig tur nedover med bilfrakter med 8-10 amcars bakpå som skal ha diverse ting godkjent. tipper offroad-miljøet fort kunne være interessert
:mrgreen:

_________________
-68 Camaro RS i grei bruksstand.
-04 Tahoe LT
-07 BMW 525dat


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 19. Nov 2011 13:31 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mar 2008 20:50
Innlegg: 243
Er nok dessverre priser jeg har fått direkte..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support